Sute de femei din Alba Iulia, Sebeş, Teiuş, Vinţu de Jos, Sântimbru, Galda de Jos, Ighiu, Cricău, Berghin, Ciugud şi Meteş vor beneficia de cursuri gratuite de calificare sau recalificare profesională, în baza proiectului “Centru de resurse – Academia doamnelor”, implementat de Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia (AIDA).

Vestea bună este că acest proiect se adresează tuturor femeilor, nu doar celor care se află în şomaj sau în căutarea unui loc de muncă. Practic, orice doamnă care locuieşte într-una dintre localităţile din arealul AIDA şi care doreşte o schimbare în carieră poate să participe la unul din cursurile organizate în cadrul proiectului. În plus, pentru a creşte sansele de reuşită pentru doamnele care aleg să urmeze diferite cursuri, acestea vor fi consiliate de 11 femei lider, recrutate din interiorul comunităţilor, care le vor ajuta să treacă, în primul rând, peste barierele autoimpuse, peste neîncredere şi teama de nou, plecând de la premisa că “nu există persoane vulnerabile, ci doar persoane aflate în situaţii vulnerabile”.

O primă întâlnire a echipei de proiect şi a celor 11 femei lider a avut deja loc vineri, când a fost organizat şi un workshop.

 Ce cursuri vor fi organizate

Principalul grup ţintă căruia i se adresează acest proiect îl reprezintă un număr de 350 femei cu domiciliul sau reşedinţă în cele 11 localităţi  care compun arealul AIDA  şi care sunt atât din mediul urban cât şi din cel rural.

Un alt grup ţintă, 230 de participanţi femei, este constituit din 20 manageri ai autorităţii publice centrale şi locale, 110 personal al autorităţilor publice locale şi centrale precum  şi 100 personal al organizaţiilor societăţii civile.

Pachetele de formare profesională cuprind cursuri de: lucrător în comerţ, confecţioner-asamblor articole din textile, olar ceramică/artizanat, florar decorator, agent curăţenie, îngrijitor bătrâni la domiciliu, baby sitter, cameristă. Toate aceste cursuri sunt acreditate, iar pe baza certificatului obţinut femeile se vor putea angaja sau vor putea deschide propria afacere, de exemplu, prin înfiinţarea unui PFA.

Pentru cel de-al doilea grup ţintă, vor fi organizate următoarele cursuri: competenţe antreprenoriale, decorator interior, management financiar, analist resurse umane şi dezvoltare personală.

Proiectul include şi organizarea a 11 caravane, în fiecare dintre localităţile incluse în proiect.

Totodată, prin proiect va fi amenajat şi “Centrul de resurse – Academia Doamnelor”, prin reabilitarea unei clădiri existente, fostă centrală termică şi amenajarea de spaţii multifuncţionale şi modulare în vederea desfăşurării activităţiilor de formare şi specializare din cadrul proiectului.

Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane şi are o durată de 18 luni. Centrul de resurse înfiinţat prin proiect va funcţiona şi după finalizarea acestuia, prin sprijinirea femeilor în vederea obţinerii unui loc de muncă sau pentru demararea unei afaceri.