Publicitate

Festivalul de Teatru pentru Tineret Apollo a fost o manifestare bivalentă, pe lângă spectacolele aduse în fața publicului albaiulian, la finalul săptămânii trecute, o componentă importantă a fost workshop-ul susținut de regizorul israelian Eugen Stroe Nacht. Acesta are o Școală de teatru în Israel și numeroase proiecte teatrale în mai multe orașe din România și, în ultimii ani, s-a dedicat mai cu seamă lucrului cu actorii. Cu actorii trupei Skepsis s-a întâlnit la Iași, în urmă cu patru ani și, în anul 2013, regizorul a fost prezent pentru prima dată la Alba Iulia pentru a lucra cu Skepsis.

Publicitate

La întâlnirea pe care am avut-o cu regizorul, la o ceașcă de cafea caldă, într-o zi ploioasă de primăvară, am aflat câteva dintre secretele de bază ale acestui curs intensiv pentru actori.

„Mi-a plăcut în mod deosebit viziunea lui Viorel Cioflică despre teatru și i-am încurajat pe cei de la Skepsis și în realizarea Festivalului APOLLO. Workshopul de la Alba Iulia este concentrat pe lucrul cu actorii și are ca scop crearea unui moment teatral cât mai adevărat și mai direct. Sistemul de exerciții pe care le facem, dezvoltarea atenției și a imaginației actoricești pentru cunoașterea de sine și deschiderea actorului pentru exprimarea sentimentelor, se bazează pe cei peste 40 de ani de experiență actoricească”, a explicat Eugen Stroe Nacht.

Regizorul israelian este de părere că în angrenajul unui spectacol, în care totul trebuie să decurgă perfect pentru a se crea un schimb real de energie între scenă și public, actorul trebuie să fie bine antrenat și atent pentru a se simți liber astfel încât spectacolul să devină o oglindă a vieții.

[box type=”green” ]„Munca actorului este deosebit de importantă, cursurile pe care le-am făcut la Alba Iulia s-au bazat pe improvizație. Am sesizat că atunci când improvizația este mai simplă aceasta îți dă posibilitatea de a te cunoaște mai bine. La actorii de la Alba Iulia am văzut dorința de a lucra și a se perfecționa. De altfel, ei au continuat acest tip de exerciții pe care le-am făcut anul trecut și în perioada în care nu ne-am văzut. La Alba Iulia am întâlnit niște oameni foarte speciali, care au un mare curaj și dorință de a se perfecționa”, a spus regizorul.[/box]

Eugen Stroe Nacht a spus că, în zilele festivalului, a simțit atât din partea actorilor cât și din partea publicului albaiulian sete de teatru.

„Există în Alba Iulia toate premisele pentru crearea unui teatru, există actori care doresc să ofere spectacole de calitate și există un public doritor. Trupa Skepsis are un repertoriu care poate fi invidiat și de companiile mari și, în plus, Viorel Cioflică pregătește deja o nouă generație de tineri actori. I-am văzut chiar în prima seară a festivalului. Mai este nevoie doar de sprijinul autorităților locale sau județene pentru ca Alba Iuliu să aibă un teatru”, a spus acesta.

teatru2