marza cosarcaHolurile Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și cele ale ambulatoriului de pe strada Mușețelului au fost înțesate luni și marți de pacienți care așteptau programări, rețete, internări sau externări, după ce sistemul informatic național, prin care se procesează datele cardului de sănătate, s-a blocat pentru multe ore.

Managerul spitalului din Alba Iulia, Nicoleta Coșarcă, a declarat că situația se poate repeta și în zilele următoare, deoarece în această perioadă din lună sunt introduse în sistem raportările privind activitatea medicală a lunii trecute.

„Eu chiar mă simt vinovată pentru pacienții care au așteptat foarte mult și ieri și astăzi (luni și marți n.r.). Sistemul n-a mers, sistemul informatic a căzut, național, marți de la ora 8.30. Am fost nevoiți să găsim soluții de avarie, să încercăm să lucrăm offline. Nu garantăm că acest lucru nu se va mai repeta. Este perioadă de raportări, toate spitalele și țara asta își introduc în sistem raportările pentru activitatea derulată în luna precedentă și sistemul este supraaglomerat”, a explicat managerul spitalului albaiulian.

Proasta funcționare a sistemului presupune pentru pacienți timpi foarte mari de așteptare pe la ușile medicilor. Pentru a scurta așteptarea, managerul Nicoleta Coșarcă a declarat că s-a lucrat offline, lucru care ar putea însemna pierderi pentru spitalul din Alba Iulia.

„Am recurs la metoda offline, ceea ce înseamnă că introducem cardul de sănătate și ne asumăm ca pacientul să apară ulterior neasigurat pentru că la ora aceasta, în condițiile în care lucrăm acum, cu sistemul căzut nu vedem dacă pacientul nu și-a pierdut calitatea de asigurat. Deci am hotărât împreună, în comitetul director, să ne asumăm pierderile inerente din aceste zile, ca să venim în sprijinul pacienților”, a mai spus Nicoleta Coșarcă.