Începe o nouă săptămână şi din nou vom pleca la serviciu pe vreme rece. Mai multe alimente ne pot ajuta însă să avem energie şi să ne păstrăm temperatura corporală fără probleme. Nutriţioniştii consideră micul dejun cea mai importantă masă a zilei, de acea e bine să facem combinaţiile cele mai bune, pentru a evita neplăcerile iernii.

Condimente şi alimente bune pe timp de iarnă:

Bucătăria tradiţională folosea pe timp de iarnă mai multe proteine animale. Nu este bine să exagerăm cu grăsimile, dar când afară este rece e recomandată o alimentaţie din care să nu lipsească oulăle, carnea roşie sau albă şi brânzeturile.

Pe lângă proteine, condimentele pot da şi ele un plus de energie organismului.

Ardeiul iute pune sângele în mişcare. Secretul este capsaicina, o substanţă care dă gustul înţepător şi creşte temperatura corporală prin stimularea ciculaţiei sanguine. Ardeiul iute se combină foarte bine şi cu un meniu bogat în proteine deoarece capsaicina accelerează metabolismul prin arderea mai intensă a grăsimilor.

Piperul negru care conţine piperină, o substanţă care stimulează puternic sistemul nervos şi intensifică senzaţia de căldură.

Usturoiul are o foarte bună reputaţie şi este apreciat mai ales pentru proprietăţile sale antivirale şi antibacteriene. Dar poate fi utilizat şi pentru a ne încălzi, deoarece usturoiul îmbunătăţeşte circulaţia.

Scorţişoara poate fi, de asemenea, de folos la micul dejun. Ea poate fi presărată peste cerealele cu lapte sau pentru cei mai îndrăzneţi poate fi un condiment şi pentru un sandviş cu carne.

Lângă un mic dejun în care folosim condimente care ajută la menţinerea unei stări de bine, trebuie să pregătim şi un ceai de ghimbir sau ceai verde.

Ghimbirul participă la procesul natural al corpului de termogeneză (generarea căldurii rezultate în urma digestiei). Deşi nu este foarte apreciat în ţara noastră, ghimbirul are rol în absorbţia şi metabolizarea substanţelor ingerate şi ajută organismul să transforme mâncarea în căldură, prin procesul de ardere a grăsimilor.

Penru cei care nu apreciază aroma ghimbirului există ca alternativă ceaiul verde care are două ingrediente bioactive importante, cofeina şi catechinele care au meritul de a intensifica arderile şi de a creşte căldura generată de organism prin digestie.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ