Cea mai mare platformă de socializare din lume schimbă radical modul în care utilizatorii vor interacționa și vor găsi subiecte sau date online. Dacă până acum search-ul de Facebook era restrictiv, limitat la grupul de prieteni, pagini sau grupuri de interese, în viitorul apropiat, acest lucru se va schimba.

Facebook dorește să implementeze un modul de căutare prin care cuvintele cheie să releve inclusiv rezultate care nu au avut tangențe cu profilul utilizatorului care a inițiat interogarea.

Concret, căutarea pe Facebook va fi foarte asemănătoare cu aceea de pe Twitter.

Pe Facebook, dacă dai o căutare după termenul „Alba Iulia”, îți vor apărea în primul rând postări, pagini și prieteni care au legătură cu Alba Iulia: fie au scris ceva despre oraș, fie locuiesc în oraș, fie au dat check-in la vreun loc din oraș și așa mai departe. Important este să existe o legătură între profilul tău de Facebook și utilizatorul sau pagina afișată de căutare.

Pe Twitter, dacă introduci termenii „Alba Iulia”, îți sunt relevate toate postările care conțin cuvintele cheie definite, fie că ai sau nu legătură cu acei utilizatori. În plus, în afară de câteva mesaje foarte populare pe tema căutată și care sunt afișate în prima parte a listei de căutări, restul mesajelor sunt afișate cronologic.

În principiu, pe Facebook poți să vezi mai ales ce fac prietenii tăi sau paginile la care ai dat Like, raportat la cuvintele cheie, „ce postează despre Alba Iulia cei conectați cu mine”. Pe Twitter, poți să vezi ce spun alții despre un subiect anume, indiferent că îi cunoști sau nu, „ce postează toată lumea despre Alba Iulia, în ordine cronologică”.

De asemenea, hashtag-urile (cuvinte cheie definite folosind simbolul # în fața lor) vor avea un rol mult mai important pe Facebook de acum înainte. Un click pe un hashtag va aduce în atenția utilizatorului mult mai multă informație decât până acum.

Atenție mare la confidențialitatea contului de Facebook

Schimbarea modului de căutare pe Facebook a trezit diferite reacții în rândul specialiștilor social media, dar mai toată lumea precizează un lucru important: este timpul ca fiecare user să își verifice, din nou, setările de confidențialitate (Privacy Settings). Asta pentru că în noul mod de căutare, postările publice vor fi găsite, la propriu, de toți cei care vor căuta cuvinte cheie incluse în acele postări.

Dacă noul mod de căutare pare să expună ceva mai mult fiecare profil, sistemul ar putea fi benefic paginilor de Facebook și companiilor cu activitate accentuată în online. Twitter este recunoscut în lume pentru modul în care poate să releve cantități imense de informații pe anumite subiecte de moment, cum ar fi conflictele armate din Orientul Mijlociu, catastrofe naturale, dezbateri politice și sociale sau, de ce nu, divertisment precum evenimente sportive majore și emisiuni televizate.

Dacă în SUA sunt campanii online cu milioane de dolari investiți în câte un hashtag, România abia descoperă această metodă de promovare a diverselor produse. De exemplu, din 2015, ProTV folosește hashtag-uri în emisiunile sale  bazate pe talent prin care oamenii simpli, telespectatorii, pot discuta pe acel subiect, își pot spune părerile despre show sau concurenți sau orice ar avea pe suflet. Astfel de hashtag este #VoceaRomaniei sau #RomaniiAuTalent.

 

„Când se întâmplă ceva în lume, oamenii de multe ori apelează la Facebook pentru a vedea cum reacționează prietenii și membrii familiei. Astăzi, actualizăm Facebook Search astfel încât pe lângă prieteni și familie, să găsești ce se spune în lume despre subiectele care contează pentru tine (…). Când vei căuta ceva, de acum vei vedea cele mai recente, mai relevante postări publice, alături de postări de la prieteni. Rezultatele sunt aranjate astfel încât să te ajute să înțelegi rapid ce spune lumea despre un topic de moment”

Tom Stocky, vicepreședinte al Diviziei Search la Facebook

Deocamdată, modificările sunt aplicabile numai dispozitivelor iPhone, Android și desktop care au setată ca limbă nativă engleza americană (US English), dar în curând sistemul de căutare va fi implementat și pe alte variante lingvistice.