Ignoranţa se combate prin educaţie. Şi cum România se clasează, din păcate, pe ultimele locuri europene în privinţa consumului ― şi deci folosirii! ― de produse igienice, educaţia sanitară trebuie să îşi găsească un loc tot mai important în cadrul şcolilor. Dintr-o asemenea necesitate s-au născut parteneriatele instituţiilor şcolare cu firme specializate în distribuirea produselor de igienă.

Un asemena parteneriat este cel al şcolii cu Crucea Rosie filiala Alba Iulia, in cadrul programului scolar Colgate, care s-a soldat cu o acţiune a firmei Colgate, desfăşurată la Centrul de Documentare şi Informare al Şcolii Gimnaziale din Cetatea de Baltă, acţiune de informare asupra importanţei igienei orale în viaţa fiecăruia dintre noi.
Elevi din ciclul primar au participat la evenimentul propus de Colgate, vizionând filmuleţe educative special realizate pentru ei, amuzante şi antrenante, tematica materialelor video fiind centrată pe importanţa igienei orale şi pe modalităţile cele mai eficiente de realizare a acesteia. Elevii au vizionat filmuletul „Dr. Maseluta si Super Eroii Dintilor Sanatosi”. Copiii au participat activ la activitate. Interactivitatea a generat idei noi, entuziasm, soluţii la problemele ipotetice vehiculate în discuţiile despre igiena orală şi cea corporală, rolul important al igienei în societate şi în relaţiile sociale, în ansamblul civilizaţiei europene a secolului XXI. La final firma Colgate, a oferit celor prezenti periuţe şi paste de dinţi, o mică argumentare practică venită să susţină ideile tematice care au stat la baza acestei activităţi.
„Doamna invatatoare Maria Mladin, care a coordonat aceasta activitate a elevilor s-a străduit ― la acest eveniment, cum de altfel o face şi la orele de promovare a igienei, a culturii sociale, în ansamblu ― să înlesnească, din partea copiilor, conştientizarea importanţei igienei personale, atenţiei ce îi trebuie acordate acesteia în mod permanent, pentru o viaţă sănătoasă şi pentru o integrare socială desăvârşită. Efortul, susţinut de colaborarea firmei participante, se încadrează într-un ansamblu de colaborări şcolare cu firme particulare, acestea din urmă fiind astfel familiarizate cu necesităţile generate de noile abordări educaţionale, în vreme ce sistemul şcolar le oferă elevilor posibilitatea relaţionării cu sistemul privat, având posibilitatea să înţeleagă mai uşor mecanismele economice care susţin societatea.” a transmis profesor documentarist, Emilia Bunea.