Indiferent unde aţi fost de sărbători, cu siguranţă v-aţi bucurat de mâncăruri gustoase şi prăjituri. Chiar dacă nu aţi mâncat sau băut în exces organismul poate să se resimtă din cauza aportului mare de proteine şi glucide. De aceea este recomandată o cură de detoxificare, de fapt un regim alimentar care să vă echilibreze.

 
Hidratarea este foarte importantă pentru a elimina cât mai uşor toxinele acumulate în organism. Sunt recomandate ceaiurile de muşeţel, fructe de pădure sau pojarniţă. De asemenea, este bine să consumaţi ciorbe şi supe din legume proaspete. Trebuie evitate cafeaua, băuturile alcoolice şi sucurile carbogazoase. Nu sunt recomandate – nici persoanelor sănătoase, nici celor care suferă de afecţiuni cronice – ceaiurile diuretice sau laxative.

[box type=”green” ]Pentru a avea efectele scontate în această cură de detoxifiere poţi face şi următorul exerciţiu vizual: împarte farturia în sferturi. Trebuie să umpli trei sferturi cu legume dintre cele mai diverse: broccoli, salată de legume sau morcovi raşi, ardei şi altele, iar sfertul rămas cu preparate din carne sau branză. [/box]

O componetă importantă a acestui regim de eliminare a toxinelor este şi odihna. Dacă în săptămânile anterioare am petrecut până la ore târzii din noapte, acum este important să dormiţi minim opt ore.

De asemenea, importantă este mişcarea. Prin transpiraţie se elimină mare parte din toxine, de aceea ar fi bine să faceţi măcar mişcările învăţate la orele de sport de la şcoală. De ajutor poate fi şi masajul, care contribuie la drenajul limfatic şi la eliminarea toxinelor.