Ploile ne mai dau încă de furcă, dar temperaturile au început să crească simţitor şi cu siguranţă ne gândim tot mai mult la zilele calde de vară. Pentru a ne bucura de sezonul cald, nutriţioniştii ne recomandă şi o schimbare în dieta zilnică. Este preferabil să consumăm cât mai multe legume de sezon, dar şi cereale integrale, care sunt o sursă importantă de nutrienţi precum: fibre, vitamine, minerale şi antioxidanţi, care sunt bune pentru persoanele de orice vârstă.

Publicitate

Printre avantaje, nutriţioniştii menţionează scăderea riscului de diabet prin înlocuirea cerealelor rafinate cu cele integrale pentru menţinerea unui nivel sănătos al glicemiei şi înlăturarea şi prevenirea unor afecţiuni digestive.

 

 

Un bol cu cereale integrale, dimineaţa, reglează tranzitul intestinal şi îmbunătăţeşte digestia prin stimularea funcţiilor colonului. Se previne astfel apariţia tumorilor la nivelul stomacului şi al colonului. Spre deosebire de produsele din grâu rafinat, cele obţinute din grâu integral au conţinut slab în grăsimi dar ridicat în fibre şi dau o senzaţie de saţietate, fiind recomandate şi în curele de slăbire.

Pe lângă produsele din grâu integrale nutriţioniştii recomandă şi ovăzul care poate combate cu succes astenia şi ajută în perioada de convalescenţă. De asemenea, s-a constatat că acesta ajută şi la combaterea insomniei şi este un stimulent al glandei tiroide.

În lista cerealelor integrale recomandate cu căldură de specialişti se regăseşte şi orezul atât cel alb cât şi cel brun. Orezul inegral conţine magneziu şi potasiu, două elemente esenţiale în buna funcţionare a organismului şi este recomandat mai ales pacienţilor cu boli cardiace, care adesea au şi complicaţii renale şi care simt un disconfort mai mare în perioada caldă.